Κάντε μας Like στο Facebook

Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου 2013

Η τετραθέσια Porche που δεν κυκλοφόρησε ποτέ

Μια τετραθέσια Porche είχε σχεδιάσει στα τέλη της δεκαετίας του '60 ο Φέρντιναντ Αλεξάντερ Πόρσε, ωστόσο το δημιούργημά του δεν κυκλοφόρησε ποτέ....

H Porsche 911, συμπληρώνει φέτος μισό αιώνα ζωής, γεγονός που την καθιστά ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και iconic αυτοκίνητα όλων των εποχών, ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για σπορ ή μη μοντέλα.
Κι όμως στο στάδιο της εξέλιξής της, εκεί κάπου γύρω στα τέλη της δεκαετίας του ’50, λίγο έλειψε η μορφή της να είναι διαφορετική, γεγονός που μάλλον θα της είχε κοστίσει αυτή τη διαχρονικότητα για την οποία μπορεί τώρα να καυχιέται.
Ο δημιουργός λοιπόν της 911, o Ferdinand Alexander Porsche, επονομαζόμενος και «Butzi», εργαζόταν εκείνη την περίοδο εντατικά πάνω στη διάδοχο της 356, την οποία... είχαν πάρει τα χρόνια. Το 1959 είχε ετοιμάσει το αρχικό πρωτότυπο του νέου μοντέλου της εταιρείας, που στη συνέχεια θα ονομαζόταν 911.
Σε αυτό το στάδιο η επωνυμία του ήταν 754 «Τ7» και διέθετε το γνώριμο και οικείο σχήμα των 911. Η διαφοροποίησή του εντοπιζόταν στο πίσω μέρος του, που σε σχέση με το πρώτο μοντέλο παραγωγής, ήταν λιγότερο κομψό και σαφώς όχι το ίδιο ελκυστικό. Ο λόγος θα πρέπει να αναζητηθεί στις πίσω θέσεις, τις οποίες ο Butzi Porsche τις είχε σχεδιάσει κανονικές. Με απλά λόγια, η 911 προοριζόταν για τετραθέσια.
Το πρωτότυπο 754 «Τ7» απορρίφθηκε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, από τον πατέρα του Butzi, τον Ferry Porsche, ο οποίος είχε τη διορατικότητα να επιμείνει πως και το νέο μοντέλο θα έπρεπε να έχει 2+2 θέσεις όπως η 356, με αποτέλεσμα να αλλάξει και το πίσω μέρος και να προκύψει το κλασικό σχήμα που όλοι γνωρίζουμε.
Η 911 αποτελεί από την πρώτη στιγμή της παρουσίασής της τον ακρογωνιαίο λίθο της μάρκας, που έχει αντέξει και στις πολύ δύσκολες στιγμές που έχει περάσει, εκεί στα τέλη του ’80 και στις αρχές του ’90. Το αν θα γινόταν κάτι ανάλογο αν είχε παραμείνει τετραθέσια, όπως ήταν το αρχικό πλάνο είναι εξαιρετικά αμφίβολο…


axioperierga